Utolsó kommentek

  • GYÖNGYÖS: Kedves Ellie! Most volt pár napja egy ugyan ilyen ,műtétem. Szeretném veled felvenni a kapcsolatot mert kérdéseim lennének. Üdvözlettel: Gyöngyyös (2017.05.14. 21:20) Aneszteziológia konzílium
  • Klaudia Mácsodi: Kedves Ellie! Előző héten elolvastam vagy 5 ször ezt a részt a blogodban.(nem azért mert elsőre nem értettem,csak azért hogy részletesen odafigyeljek mindenre).engem hétfőn műtöttek ...sok mindent m... (2013.06.12. 12:04) Műtét, ami nem volt olyan vészes
  • Tamko: nahát, saját eredeti blogod is van? (2012.10.21. 17:22) Váratlan fordulat
  • Ellie Arroway: Szia Popi, drukkolok neked :) nem lesz, mert visszamentem a saját eredeti blogomra, ha írsz egy emailt, megmondom, mi az :)) dreleanorarroway@gmail.com (2012.10.18. 19:11) Váratlan fordulat
  • Popi75: Csak érdeklődni szeretnék, hogy lesz.e blog a hányós részről? :) (2012.10.17. 10:59) Váratlan fordulat
  • Utolsó 20

Szünet, laparoszkópia-előkészületek

2012.05.31. 09:48 - Ellie Arroway

Címkék: endometriózis laparoszkópia

Ott tartunk, hogy volt egy hónap szünet, amikor nem stimuláltak. Tök jó volt, nem kellett azon parázni, hogy most pont azon a napon, amikor az injekció vagy az UH esedékes, épp el tudok-e szabadulni a munkahelyemről, és amikor az otthoni együttlét esedékes, akkor nem vagyunk-e pont úgy beosztva a férjemmel, hogy nem is találkozunk. Persze, azért sort kerítettünk néhány otthoni együttlétre nagyjából a ciklus közepe felé, de ebben ki is merült a célirányos tevékenységünk. Nem is lettem terhes.

Emellett sportoltam, rengeteg szusit ettem, alkoholt ittam és két szál cigarettát is elszívtam ebben a hónapban.

A 28. napon persze nem jött meg, a 29-ediken se, úgyhogy onnantól majdnem minden reggel csináltam egy terhességi tesztet, én ugyanis nem fogok feleslegesen izgulni meg beleélni magam, hanem derüljön ki, amint lehet. Szerencsére a Rossmann-ban a 20 ng/ml HCG-t kimutató terhességi teszt kétdarabos csomagja pont le volt árazva és így 350 Ft volt egy darab szóval még anyagi romlásba sem vitt a dolog. Közben elolvastam a terhességi teszt betegtájékoztatóján, hogy ha az ember ovuláció stimuláló kezelésben vett részt (mint én), akkor utána gyakori a menstruáció késése. Mondjuk amikor már 5 napja késett és minden lehetséges premenstruációs tünetem egy hete fennállt (úgy is, mint vizesedés, mellnagyobbodás, idegbetegség), és még mindig negatív volt a terhességi teszt, akkor úgy döntöttem, na ebből elég, most van itt az ideje az Aviva-tornának. Úgyhogy az 5. napon megcsináltam a 30 perces gyakorlatsort (nem a "meghozó"-t, mert attól állítólag el is lehet vetélni, hanem a simát, mert azért az ember sose lehet 100% biztos benne, hogy nem terhes, 5 db egymást követő terhességi teszt is biztos tévedhet :)). Másnap meg is jött. Úgyhogy mostantól újra Avivázom. Ezek szerint kicsit szétzilálódott azért a ciklusom a stimulációk hatására, de szerencsére nem nagyon.

ÉS az előző alkalommal, még hónap elején mondta az orvos, hogy petevezeték átjárhatósági vizsgálatot kell nekem csinálni és a laparoszkópiát javasolja és hívjam fel az ebben profi másik orvost. Ezt halogattam egy hónapig, mégpedig azért, mert a ciklus elején kell csinálni, és a mostani ciklusom elején (azaz most) éppen elég jelentős vizsgáim vannak és nem tudtam volna sehogy sem műtétre menni, a következő ciklusom elején (hát, szabályos ciklusokat feltételezve) viszont már lazán el tudok menni. Meg félek is a műtéttől, és reménykedtem, hátha a szabad hónapban teherbe esem és akkor nem lesz rá szükség. De nem estem, úgyhogy végülis felhívtam, azt mondta, oké, ő is úgy látja, hogy elvileg a következő ciklusom elejére tud beiktatni a programba, ez június vége-július eleje lesz. Addig még be kell menni egy vizsgálatra, meg számos egyéb vizsgálatot meg kell csináltatni, úgy is, mint labor, EKG, meg beszélni kell az anesztessel, aki eldönti, altatható vagyok-e. Az első időpont jövő pénteken lesz, ez az ún, bemutatás, amikor több orvos megnézi az esetet, vagyis engem, de gondolom, leginkább a papírjaimat, és eldöntik, hogy jó ötlet-e laparoszkópiát csinálni. Ha úgy döntenek, hogy igen, akkor lesz még úgy két és fél hetem arra, hogy megcsináltassam a szükséges papírokat meg menstruáljak, és utána egyből műtét.

Jaj, nagyon nyafogok tőle, nem is az, hogy félek, hanem az egész nyűg, hogy utána majd nem sportolhatok, nem mehetek vízbe, biztos utána még egy csomó ideig fájni fog a hasam, varratszedésre kell járni, ki tudja, mikor vehetek fel bikinit, valamint utána 4-5 hétig nem lehet közösülni, és bár örömet szerezni egymásnak természetesen anélkül is lehet, de teherbe esni nem igazán, stb. Másrészt viszont lelkes is vagyok, hogy hátha ott majd végre kiderül valami, mondjuk aprócska összenövések vagy icike-picike endometriózis, amit a műtét során meg is tudnak javítani vagy kiszedni, és már úgy ébredek fel, hogy meg vagyok gyógyítva.

Attól félek, hogy valamit elbénáznak, mivel a doktor állítólag jó laparoszkópiában, de mégiscsak emberekről van szó, és az emberek hibázhatnak; valamint attól, hogy kiderül, hogy akkora endometriózisom van, amikre már GnRH kezelés kell, és az olyan gyógyszeres kezelés, amitől az ember nem menstruál fél évig és teherbe sem eshet és attól azért nagyon ódzkodnék.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereketakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr604556611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamko · http://altatnietetni.blogspot.com/ 2012.05.31. 18:14:45

Én is biztos baromira izgulnék, a lombik előtt is izgultam, főleg az altatás miatt.

De így kívülállóként azt gondolom, hogy statisztikailag minden OK lesz, nagyn-nagyon ritkák a műhibák...és ki tudja, lehet, hogy azok közé tartozol, akik a laparoszkópia után rögtön teherbe esnek! (ld. Jusztis)

Ellie Arroway 2012.06.01. 11:11:01

Köszi! Igen, Jusztis is, és van egy ugyanilyen barátnőm is, úgyhogy remélem!


süti beállítások módosítása